Sok cégben a marketinges feladatokat a titkárnőre vagy valaki olyanra bízzák, akinek belefér még a munkaidejébe. A titkárnő pedig a főnök időbeosztásának felügyelete és a pénzügyi adminisztráció mellett sebtiben megír egy-egy hírlevelet a cég legfrissebb termékeiről akcióiról és kiküldi. Ugyanezt kiteszi a Facebookra is, netán némi hirdetéssel megtámogatva. Talán a cég honlapján is megjelenik mindez az Aktuális vagy Akciók menüpontok valamelyike alatt. Még az is elképzelhető, hogy hirdetnek bannereken, magazinokban netán a televízióban. Aztán várják a csodát és a vásárlókat, de azok biza nem érkeznek, s a főnök nem érti miért.

Azért, mert a vásárlót ma már sokkal többel kell ellátni, mint maga az akció és termék. Ez pedig nem más, mint a számára értékes információ vagyis a tartalom.

A hagyományos hirdetési formák ugyanis egyre jobban elvesztik hatásukat. A tévéreklámoknál például átkapcsolnak más adókra, a magazinolvasók megtekintés nélkül lapoznak át a hirdetési oldalakon. A világhálón szörfözők ügyet sem vetnek a bannerekre, vagy a felugró reklámablakokra. Őket kizárólag a keresett információ érdekli.

 

Adjunk értékes információt!

Az akcióval, kuponokkal vagy éppen újdonságokkal teli hírlevelek vagy Facebook posztok nem feltétlenül értékes tartalom az ügyfél számára. Így ezek a kukában végzik, sokszor olvasatlanul. A leendő vásárlót megszerezni, a megévő ügyfeleket megtartani érdekes, értékes és hasznos információkkal lehet.

A tartalom megjelenhet a cég honlapján, például blog formájában (ez az üzleti blog) vagy hírlevelek, Facebook bejegyzések, videók, instagram fotók formájában. A lényeg, hogy az ott közölt tartalom valamilyen formában segítsen és többlet információt adjon az ügyfélnek a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.

Segíthet például megoldani egy-egy felmerülő, gyakori problémát, vagy a cég készíthet egy listát a gyakori kérdésekre adott válaszaiból. Ez utóbbiról például több bőr lehúzható. Amikor elkészül, bekerülhet egy blogbejegyzésbe, amelyet aztán hírlevélben is ki lehet küldeni. Végül akár egy menüpont is válhat belőle a cég honlapján. De a létrehozott tartalmak adhatnak ötleteket vagy akár szórakoztathatják is az ügyfeleket. A jó tartalomnál az ügyfél megáll, elolvassa, elgondolkodtatja, cselekvésre készteti.

Egy a fontos: a rendszeres kapcsolattartás. Az, hogy a cég így bekerüljön az ügyfél mindennapjaiba, tudatába. Ez azért hasznos, mert amikor szolgáltatásra, termékre van szüksége, akkor elsőként a mi cégünk jut majd az eszébe, hiszen mi adunk neki rendszeres információt, a mi blogunkat olvassa, a mi hírlevelünket kapja. Ha valóban értékes tartalmat adunk az ügyfélnek, akkor hűségével, vagyis vásárlásával fogja viszonozni.

Van még egy kritérium. A tartalommarketing során nem közvetlenül a termékünket és szolgáltatásunkat kínáljuk az ügyfeleknek. Bár a végső cél a vásárlásra ösztönzés, de mindez hasznos és különleges információkkal.