Kissé elkeserítő érzés, amikor 2016 végén arról kell blogbejegyzést írni, hogy a hazai kis- és közepes vállalkozások nagyobb része még mindig nem tud azonosulni a kor elvárásaival és kizárólag a túlélésre összepontosítanak.

Pedig az egy helyben toporgás és a fejlesztések teljes visszafogása csak rövid távon jelenthet, igencsak átmeneti megoldást egy cég életében. Ha meg sem próbálunk előrelépni, akkor a már elért pozícióból veszítünk. A végletekig senki nem tart ki pusztán “védekező” stratégiával.

Márpedig a mai kkv-k nem törődnek a fejlődéssel. Nem fordítanak figyelmet és pénzt: se a munkatársak, se a vezetők képzésére, se a modern eszköztárak integrálására a cég életében. És ennek megfelelően az sem érdekli őket, ha idejétmúlt honlapjuk van, amely elavult technológiákat használ (például Flash-re épül az egész vagy fontos részei), lejárt szavatosságú tartalmat kínál (régi konkakt információk, megszűnt termékek és szolgáltatások), megjelenítési gondokkal küzd a mobil eszközökön, vagy uram bocsá, nincs is weboldala a cégnek.

Nem törődnek az ügyfelek odaszoktatásával, az ügyfelek kíváncsiságának és elkötelezettségének fenntartásával. Ha van hírlevél, azt Outlookban eszkábálja össze a titkárnő és aztán a rendszer címlistájából küldi ki, lehetőleg úgy, hogy minden olvasó megkapja a teljes címlistát is.

A SEO, mint olyan, már végképp távol áll a cégtől, mert az “olyan drága”, meg aztán macerás is a tartalmakat a keresőkhöz optimalizálni. Szövegírás? De hát nem újságíró senki a cégnél. Helyesírási és stilisztikai hibák százai bújnak meg minden blogbejegyzésben. Ha van egyáltalán blog. Mert minek az? Facebook? Majd kirakunk néha egy termékfotót…

Szörnyülködve olvassuk a fentieket? Pedig ez a valóság. Anno írt erről részletes elemzést a Techwok.hu is a Telekom felmérése alapján.

Lássuk be, nem csoda, ha az online jelenlét nem jelent semmit a hazai kkv-k egy része számára, mert amit ezen a címen “művelnek”, az nagyjából a házi barkács kategória. Több mint a semmi, de pont annyira elég…

A grafika, a programozás, a szövegírás, a SEO, az edm kiküldés nem véletlenül önálló szakterületek. Ha hatékony online megjelenést akarunk, ezekre mind szükségünk lesz, de hozzáértő módon megfogva.

Érdemes ezen elgondolkodni, aztán körülnézni az interneten, hogy merre érdemes elindulni.

Mi itt a Szakiró.hu oldalon ezentúl témába vágó tartalmakkal fogjuk kényeztetni a hazai kisvállalkozásokat, hogy irányt mutassunk egy hatékonyabb online jelenlét felé.

Természetesen ennél többet is nyújtunk, hiszen éppen azért hoztuk létre az oldalt, hogy elvállaljuk egy cég teljes online jelenlétének megalapozását, menedzselését. Akár nulláról indulva, akár egy már meglévőt átalakítva és a helyes irányba terelgetve. Elérhető áron és all-in-one módon.

De ha csak olvasnak minket, már azzal is nyerünk. És biztosak vagyunk benne, hogy Önök is.